

Rejestracja gości
POWITANIE GOŚCI. Otwarcie Forum.
PREZENTACJE EKSPERCKIE: Wystąpienie I
PREZENTACJE EKSPERCKIE: Podsumowanie sezonu letniego, perspektywa na kolejne miesiące
PANEL LIDERÓW RYNKU: Wydajność i rentowność hotelarstwa. Przyszłość rynku w Polsce i CEE
Wyzwania, najpierw związane z pandemicznymi ograniczeniami działalności, następnie z wojną za wschodnią granicą, a później rosnącymi kosztami prowadzenia działalności i finansowania, nie spowodowały załamania na rynku hotelowym. Ten rok jest kolejnym, kiedy obiekty hotelowe odnotowują co najmniej zadowalające wyniki operacyjne. Czy można mówić o tym, że hotelarstwo okazało się odporne na wstrząsy? Czy rynek wrócił na ścieżkę stabilnego wzrostu? O to zapytamy liderów rynku.

Agnieszka Róg-Skrzyniarz
Wiceprezes Marek Luksusowych, Marriott International w Europie

Dominik Sołtysik
Chief Operations Officer Eastern Europe AccorInvest, CEO Orbis S.A.
Przerwa kawowa
Dzierżawa, zarządzanie czy franczyza – jakie rozwiązanie wybrać dla swojego biznesu dziś?
W poszukiwaniu optymalnego rozwiązania dla swojego biznesu warto zadać sobie kilka pytań. Jakie są korzyści i ryzyka związane z dzierżawą, zarządzaniem i działaniem pod franczyzą międzynarodowej marki? Na jakie wsparcie sieci możemy liczyć w zależności od wybranej formy współpracy? Która strategia okazała się najbezpieczniejsza w ostatnich latach, a która najbardziej zyskowna?

Janusz Mitulski
Starszy Dyrektor ds. Rozwoju Sieci na Europę Środkowo - Wschodnią, Marriott International
Najem krótkoterminowy - uzupełnienie rynku czy konkurencja dla hoteli?
Panel, w którym omówimy skalę rynku najmu w Polsce i porównamy jego nasycenie z rozwiniętymi państwami w Europie Zachodniej. Poszukamy odpowiedzi na pytanie, jak w kolejnych latach będzie rozwijał się ten trend biorąc pod uwagę większość wrażliwość konsumentów tego rynku na spadek koniunktury. Porozmawiamy też o unijnych regulacjach dotyczących obowiązków informacyjnych i rejestracyjnych dla wynajmujących i serwisów rezerwacyjnych. Poruszymy także zagadnienia związane z największymi wyzwaniami rynku w Polsce - szarą strefą, rejestrem innych obiektów hotelarskich, opłatą miejscową, podatkiem od nieruchomości, podatkiem dochodowym, VAT. Zapytamy także największych graczy na rynku o ich plany ekspansji i prognozy.

Marlena Kosiura
Właściciel portalu InwestycjewKurortach.pl / ekspert rynku condohoteli, nieruchomości wakacyjnych, kurortów i uzdrowisk
Lunch
Rynek konferencyjny – odbudowywanie potencjału
Ostatnie 2 lata to okres zdominowany przez turystykę indywidualną. Potencjał tego segmentu powoli słabnie i hotele ponownie poszukują sposobów na dywersyfikację biznesu. Rynek konferencyjny w l półroczu tego roku wzrósł w stosunku do roku ubiegłego ale wciąż daleko mu do wielkości z roku 2019. Spotkania wróciły ale jest ich wciąż mniej niż przed pandemią. Czy i kiedy można liczyć na ich powrót, jakie nowe potrzeby zgłaszane są przez rynek? Czy dynamiczne ceny M&E są już nowym standardem?
Przerwa kawowa
Rozwiązania przyszłości – jak tworzyć nowoczesne hotele
Rosnące koszty budowy i modernizacji budynków hotelowych powodują, że procesy te należy przeprowadzać obecnie w sposób szczególnie przemyślany, z dbałością nie tylko o elementy oczekiwane przez gości dziś, ale również te, które będą wymagane za 10 lat. W dyskusji postaramy się zdefiniować obszary, które zmieniają się w hotelach najszybciej. Porozmawiamy też o tym, jak sztuczna inteligencja może zmienić hotelarstwo w kolejnych latach.

Magda Federowicz-Boule
Architekt, Prezes i Dyrektor Kreatywna Pracowni Tremend

Andrzej Szymczyk
Development Director na region Polski i Europy Wschodniej, IHG Hotels & Resorts
W poszukiwaniu zysków. Walka o cenę, walka o gości
W dyskusji z prezesami spółek hotelarskich i dyrektorami generalnymi porozmawiamy o podsumowaniu zakończonego sezonu oraz strategii na najbliższą jesień i zimę. Spróbujemy ocenić, jak odbudowuje się segment gości międzynarodowych, a także porozmawiamy o tym, czym polskie hotele resortowe mogą wygrywać z zagraniczną konkurencją i jak skłonić Polaków do wypoczynku w kraju. Zapytamy również o to, jak zmienił się business mix po pandemii, a także jak optymalizować segmentację.

Karol Brześkiewicz
Dyrektor Generalny, Platinum Mountain Hotel & SPA Szklarska Poręba
Przerwa techniczna
Networking
Wieczorna Gala i wręczenie nagród w konkursie „Hotelarz Roku 2023”