08:30-09:00

Rejestracja

09:00-09:10

Powitanie Gości. Otwarcie konferencji

09:10-09:25

Wystąpienie eksperckie

09:25-09:40

Wystąpienie eksperckie

09:40-09:55

Wystąpienie eksperckie

10:00-11:00

Bitwa gigantów o Gości i inwestorów przez tworzenie nowych marek. Kto będzie zwycięzcą i dlaczego – panel liderów rynku

Jeszcze 10 lat temu sieci hotelowe miały po kilka marek - teraz mają ich po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt i co roku tworzą nowe: dla millenialsów, soft brandy, marki skupiające hotele niezależne, marki aparthotelowe itd. Po co? Czy w celu zaspokojenia coraz bardziej zróżnicowanych potrzeb gości? Przyciągnięcia inwestorów? A może osiągnięcia efektu skali i przeciwstawienia się z jednej strony OTA’s, a z drugiej rynkowi najmu krótkoterminowego mieszkań? Czy masowe tworzenie nowych marek nie rozmywa ich tożsamości?

Moderator:
Paneliści:
11:00-11:30

Przerwa kawowa

11:30-12:30

Przebudowa i modernizacja hotelu – jak zrobić to najefektywniej

Panel inwestorów, dyrektorów, architektów, przedstawicieli sieci i generalnych wykonawców, podczas którego poszukamy odpowiedzi na kluczowe pytania: jak właściwie zaplanować i przeprowadzić remont hotelu, z jakimi wyzwaniami mierzą się inwestorzy konwertujący funkcje istniejących budynków na hotele, czy też dostosowujący działające obiekty do wymagań sieciowych. Dowiemy się, jak prace remontowe odbijają się na wynikach, co w procesie jest najbardziej kosztochłonne oraz na które elementy zwracać szczególną uwagę, a także co może najbardziej zaskoczyć w trakcie prac.

Moderator:
Paneliści:
12:30-13:30

Lunch

13:30-14:30

Jak generować wysoki zysk hotelu przy dramatycznie rosnących kosztach operacyjnych? Panel dyrektorów

Prowadzenie działalności hotelarskiej jest coraz trudniejsze – na rynku pojawia się coraz więcej obiektów, rosną koszty budowy, ale i późniejsze koszty pracy czy mediów, natomiast wzrost średniej ceny pokoi nie nadąża za kosztami. Jak generować zadowalający zysk w tej rzeczywistości. Gdzie szukać oszczędności, w jaki sposób monetyzować każdy metr powierzchni hotelowej?

Moderator:
Paneliści:
14:30-15:30

Rozwój rynku aparthoteli w Polsce

Na polski rynek hotelowy coraz dynamiczniej wchodzą aparthotele - także te działające pod międzynarodowymi markami. Skąd ta popularność? Są odpowiedzią na rosnącą pozycję serwisów typu Airbnb, rozpoznanie nowych potrzeb współczesnych gości, czy też generalną zmianą oferty usług hotelarskich?

Moderator:
Paneliści:
15:30-16:00

Przerwa kawowa

16:00-17:00

Prawne aspekty umowy franczyzowej

Doświadczeni operatorzy, mecenasi i przedstawiciele wiodących sieci dyskutować będą o tym, na co zwracać szczególną uwagę podpisując umowę franczyzową, na jakie odstępstwa sieci mogą przystać, a jakie zapisy są absolutnie niezmienne.

Moderator:
Paneliści:
17:00-19:00

Networking

19:00-22:30

Wieczorna gala/wręczenie nagród w konkursie Hotelarz Roku 2019

09:30-10:00

Rejestracja

10:00-13:30

Sesje panelowe

sesja I - Inwestycje w hotelarstwie

sesja II - W poszukiwaniu oszczędności - optymalizacja kosztów w hotelu.

sesja III - Co przeszkadza hotelarzom? Bariery w działalności hotelarskiej i postulowane rozwiązania

10:00-11:00 Jak zaprojektować i zbudować hotel, aby później dobrze go sprzedać?

Panel podczas którego poszukamy odpowiedzi na pytania o kluczowe czynniki decydujące o skutecznej i zyskownej sprzedaży hotelu zaraz po jego wybudowaniu. Czego poszukują inwestorzy, co trzeba i co warto wiedzieć rozważając taki projekt inwestycyjny.

MODERATOR:
Magdalena Kondas
Redaktor naczelna, meetingplanner.pl

PANELIŚCI:
Paulina Czurak
CEO / właściciel biura projektowego Ideograf

Arkadiusz Paszun
CEO, IMG Fitness

Adam Pilczuk
Dyrektor ds. rozwoju w Polsce, DMDModular

Tomasz Piórkowski
Dyrektor regionalny, Vienna House

Aram Raoof
Prezes zarządu w ZR Hotele i Restauracje w Zabytkach

10:00-11:00 Zasady wynagradzania zespołu i optymalizacji kosztów zatrudnienia

Jak stworzyć optymalną strukturę zatrudnienia poszczególnych pionów hotelu, jak efektywnie wynagradzać i premiować, jak mierzyć efektywność działań poszczególnych pracowników. Kiedy i na jakich stanowiskach warto skorzystać z outsourcingu i jak zabezpieczyć się przed utratą jakości.

MODERATOR:
Urszula Kołtko
Partner, Mumotive Consulting Group

PANELIŚCI:
Rafał Kincer
Doradca zarządu ds. hotelowych, Marvipol Development S.A.

Rafał Kuczyński
Dyrektor hotelu, Holiday Inn Warszawa Józefów

Elżbieta Lendo
Prezes zarządu, Lendo Hotels Group

Michał Rzeznik
Dyrektor hotelu, Hampton by Hilton Warsaw Mokotów

10:00-11:00 OTA - sprzymierzeniec czy hotelowy wróg?

Na jakich warunkach ułożyć współpracę z OTA, aby osiągnąć efekt win-win? Czy jest to w ogóle możliwe?

MODERATOR:
Krzysztof Szadurski
Wiceprezes, IGHP; Prezes Hoteli Warszawskich "Syrena"

PANELIŚCI:
Marta Hancock
Deputy Chief TopLine Officer (CRO), Accor Eastern Europe

Michał Kolankiewicz
Dyrektor Biura Operacyjnego, Marketingu i Wsparcia Sprzedaży, Gromada

Łukasz Pawlina
Dyrektor sprzedaży i marketingu, Grano Hotels

11:00-11:30 Przerwa kawowa
11:00-11:30 Przerwa kawowa
11:00-11:30 Przerwa kawowa
11:30-12:30 Jak skutecznie ubiegać się o finansowanie inwestycji hotelowej?

Banki wymagają coraz wyższego wkładu własnego, sięgającego nawet 40% wartości inwestycji. Czy i jak można negocjować tę wielkość, a także jakie czynniki są korzystne, a jakie niekorzystne z punktu widzenia banków.

MODERATOR:
Adam Łuciuk
Dyrektor, Debt & Structured Finance, CBRE Polska

PANELIŚCI:
Marcin Chojnacki
MRICS, CCIM, Departament Finansowania Strukturalnego, Bank Gospodarstwa Krajowego

Wojciech Doliński
Partner zarządzający, TPA Real Estate Services Polska

Izabela Kuszner
Dyrektor, Departament Finansowania Strukturalnego, Bank Pekao

Małgorzata Nesterowicz
Dyrektor ds. Sektora Usług i Firm Rodzinnych, Santander Bank Polska

Bartłomiej Palusiak
Prawnik, DLA Piper

11:30-12:30 Optymalizacja kosztów zmiennych w hotelu

Zwrócimy uwagę na nieoczywiste obszary w których wielu hotelarzy może dokonać optymalizacji kosztów zmiennych. W gronie dyrektorów generalnych czołowych hoteli i kluczowych dostawców usług poszukamy rozwiązań, które mogą znacząco obniżyć koszty funkcjonowania każdego hotelu.

MODERATOR:
Tomasz Pieniążek
Współwłaściciel i partner, Mumotive Consulting Group, wiceprezes zarządu IGHP

PANELIŚCI:
Radosław Altheim
Dyrektor zarządzający, Q Hotel

Wojciech Budzowski
Dyrektor generalny, Nosalowy Dwór Resort & SPA w Zakopanem

Marcin Grochała
SME/LE Sales Director, UPC Biznes

Agnieszka Maszner-Paprocka
Prezes zarządu i dyrektor finansowy Grand Baltic, dyrektor regionalny, IGHP

11:30-12:30 Najem krótkotrwały - jak go uporządkować?

Sugestie zmian w przepisach prawnych prowadzące do wyrównania konkurencyjności na rynku usług hotelarskich.

MODERATOR:
Ireneusz Węgłowski
Prezes IGHP, wiceprezes Orbis S.A.

PANELIŚCI:
Piotr Dwurnik
Prezes zarządu PT Łysogóry, dyrektor Best Western Grand Hotel w Kielcach

Marlena Kosiura
Właściciel portalu InwestycjewKurortach.pl / ekspert rynku condohoteli, nieruchomości wakacyjnych, kurortów i uzdrowisk

Bożena Zaremba-Marcych
Kierownik referatu Gospodarki Turystycznej Wydziału ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa

12:30-13:30 Projekty hotelowe mixed-use i działające pod kilkoma markami

Jak efektywnie zarządzać wielofunkcyjnym projektem mix-used i gdzie warto rozważyć inwestycję hotelową działającą pod różnymi markami.

MODERATOR:
Rafał Rosiejak
Dyrektor, Dział Doradztwa Hotelowego, CBRE

PANELIŚCI:
Rafał Abramczyk
CEO, Managing Director, hotelAG

Rafał Gierczak
Head of Asset Management, Ghelamco Poland

Ziemowit Majewski
Prezes zarządu, City Park Poznań

Magdalena Sekutowska
Dyrektor ds. rozwoju na Europę Wschodnią, Hilton Worldwide

12:30-13:30 Zapobieganie nadużyciom w hotelarstwie

Podczas panelu omówimy m.in. słabe punkty hotelu, czyli przykłady nadużyć, form kontroli i eliminacji nieuczciwości, a także metody ich eliminacji jak system kontroli dostaw, surowców i weryfikacji dostawców. Nasi paneliści podzielą się także swoimi praktycznymi poradami dotyczącymi sprawdzonych metod zapobiegania nadużyciom w hotelach i gastronomii, stosowanych przez czołowe hotele niezależne i sieciowe.

MODERATOR:
Tomasz Pieniążek
Współwłaściciel i partner, Mumotive Consulting Group, wiceprezes zarządu IGHP

PANELIŚCI:
Andrzej Burkiewicz
Prezes zarządu, dyrektor, Hotel Warszawa w Augustowie

Michał Kozak
Prezes zarządu, Hotel Arłamów

Andrzej Przeniosło
Prezes zarządu, Hotel Nosselia

12:30-13:30 Brak pracowników - czy uproszczenie formalności rozwiązałoby problem zatrudnienia obcokrajowców?

Niemcy otworzą granice dla pracowników z Ukrainy. Kim i kiedy ich zastąpimy? Jakie zmiany wprowadzić w przepisach, które to umożliwią?

MODERATOR:
Marcin Mączyński
Sekretarz generalny, IGHP

PANELIŚCI:
Anna Gasińska
Dyrektor generalna hoteli Kossak i Senacki w Krakowie

Witold Ignatowski
Prezes zarządu, Consulting Plus Hospitality

Joanna Stypa Loręc
Prezes zarządu, CRH Patio

13:30-14:30

Lunch

14:30-14:30

Zakończenie konferencji