Head of Development, Northern Europe, IHG Hotels & Resorts 

Miguel Martins

Miguel Martins is the Head of Development for Northern Europe at IHG®, one of the world’s leading hotel companies. He is responsible for leading and developing IHG’s brand portfolio across Northern Europe, covering 23 countries, and identifying new business opportunities.  

Miguel and his team work collaboratively with development partners to deliver value for both franchised and managed hotels across luxury, upscale and mainstream brands. In his tenure with IHG, he has since signed over 45 new deals across the Northern Europe region. 

With extensive international experience in hotel development and hotel operations, he has been involved in over 20 projects in Europe, including Portugal, Spain and Poland. Prior to joining IHG in 2015, Miguel co-founded Polish Hotel Company, a strategic growth Partner, responsible for the roll out of some of IHG’s most well-known brands in Poland, such as Holiday Inn, Holiday Inn Express, Hotel Indigo and Crowne Plaza.  

Miguel also worked as a Senior Consultant at an international hotel & asset management company based in Portugal where he was involved on various projects under local and international brands and experienced several functions in hotel operations. 

Panel z udziałem: Miguel Martins

    • 14:20 - 15:00

      Luksus w Polsce – aspiracje i rzeczywistość

      Panel skoncentruje się na realiach rynku luksusowych hoteli w Polsce, pokazując, gdzie faktycznie istnieje trwały popyt na segment premium, a gdzie mamy do czynienia z chwilową modą napędzaną pojedynczymi projektami. Eksperci przeanalizują, które miasta i lokalizacje są dziś rzeczywiście gotowe na wejście globalnych marek luksusowych, a gdzie inwestycje wciąż pozostają ryzykowne. Ważnym wątkiem będzie również podział marż i zysków – kto tak naprawdę wygrywa na rozwoju luksusu: inwestorzy, operatorzy, a może tylko międzynarodowe brandy. Dyskusja ma dostarczyć jasnych odpowiedzi, gdzie w polskim hotelarstwie rzeczywiście rodzi się wartość w segmencie premium.

<< powrót