Prezes zarządu, Polski Holding Hotelowy

Gheorghe Marian Cristescu

Gheorghe Marian Cristescu rozpoczął swoją przygodę z hotelarstwem ponad 25 lat temu. Doświadczenie zawodowe zdobywał w polskich oraz międzynarodowych sieciach hotelarskich: Radisson, Accor Hotels, czy Best Western.

Od kwietnia 2016 r. do stycznia 2019 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu Chopin Airport Development. Od stycznia 2019 r. G. M. Cristescu objął stanowisko Prezesa Zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego (PHH), którego celem jest konsolidacja zarządzania obiektami hotelowymi, należącymi do Skarbu Państwa. W grupie PHH znajduje się obecnie 28 obiektów, co czyni ją drugą największą spółką hotelową w kraju i pierwszą z wyłącznie polskim kapitałem. Ponadto, PHH od wielu lat współpracuje jako franczyzobiorca z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group i Louvre Hotels Group.

Gheorghe Marian Cristescu w 2020 r. został uhonorowany nagrodą Grand Prix MT Targi Polska jako dowód wdzięczności za wieloletnią współpracę i wsparcie dla branży turystycznej oraz wyróżniony odznaką honorową za wybitne zasługi dla Polskiej Izby Turystyki. W 2019 roku Prezes Cristescu został uhonorowany Brązowym Krzyżem Zasługi nadawanym przez Prezydenta Rzeczypospolitej, Andrzeja Dudę oraz otrzymał odznakę honorową „Za zasługi dla Turystyki” nadawaną przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Prezes Cristescu został trzykrotnie laureatem nagrody specjalnej „Człowiek Roku” przyznawanej przez miesięcznik „Hotelarz” w 2012, 2018 i 2020 roku, natomiast w 2021 r. został uhonorowany nagrodą Hotelarza Dziesięciolecia.

Ponadto, Prezes PHH co roku znajduje się w czołówce listy „100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce” magazynu Wasza Turystyka, zdobywając w 2021 roku drugie miejsce w rankingu.

Panel z udziałem: Gheorghe Marian Cristescu

    • 09:50 - 10:50

      PANEL LIDERÓW RYNKU: Wydajność i rentowność hotelarstwa. Przyszłość rynku w Polsce i CEE

      Wyzwania, najpierw związane z pandemicznymi ograniczeniami działalności, następnie z wojną za wschodnią granicą, a później rosnącymi kosztami prowadzenia działalności i finansowania, nie spowodowały załamania na rynku hotelowym. Ten rok jest kolejnym, kiedy obiekty hotelowe odnotowują co najmniej zadowalające wyniki operacyjne. Czy można mówić o tym, że hotelarstwo okazało się odporne na wstrząsy? Czy rynek wrócił na ścieżkę stabilnego wzrostu? O to zapytamy liderów rynku.

<< powrót